martes, 16 de octubre de 2012

REUNIÓ CARNET COMERÇ-AMPAs

REUNIÓ CARNET COMERÇ-AMPAs

2 octubre 2012 – 18:45 h.


ASSISTENTS: Carmen Montoto (departament Educació Ajuntament), Oriol Tuson (departament Comerç Ajuntament), Pepi i Toni (Fondo Comerç), Fampas (Riera Alta, Fray Luis, Rodoreda, Primavera, Les Palmeres), Laia Muñóz (ACI)

Els nostres deures era fer un resum del projecte, tal i com ens va demanar l'ACI a l'última reunió. Considerem que pot ser la nostra presentació als botiguers. En quant a la reunió amb l'ACI, encara no ens han convocat.

Des d'Educació ens diuen que és al mes de novembre quan es resolen les subvencions però la data exacta no es sap. La seva proposta per subvencionar el carnet és que demanem a les famílies que s'apuntin a l'AMPA i que paguin per exemple 1 € més pel carnet, cosa que a la Federació no ens sembla adient.
També ens informen que tant des de Comerç com des d'Educació tenen activitats adreçades a escoles, sobre consum (del qual interpretem que la seva aportació al projecte volen que siguin aquestes activitats?). És un programa que es diu Educació en el Consum, que el porten a Serveis Educatius. Ens podem informar a travès del Servei de Salut Pública i Consum, i de l'Escola Catalana del Consum, que fa aquestes activitats adreçades als alumnes. De tota manera, acostumen a adreçar-se al professorat i aquest decideix si les fan a l'escola i quines.

Des de Fondo Comerç consideren que aquest és un projecte de ciutat i que més parts de l'Ajuntament s'han de posar d'acord per donar-nos els diners mentre tinguem la subvenció (cultura, educació, comerç, serveis socials).

Des de Comerç, ens informen que a nivell polític, a l'Ajuntament ho veuen com un projecte de ciutat, i que si la despesa inicial, la dels carnets, és d'uns 400-500 €, no ha d'haver problema perquè l'Ajuntament els posi. El tret inicial el dona, llavors, l'Ajuntament. El que necessiten a Comerç és saber, sobre els vinils i els carnets, quant costa, i quin és el tempus. També es posaran en contacte amb el departament de Comunicació per fer difusió del projecte.

Des de l'ACI, que s'incorpora més tard a la reunió, es proposa incorporar un codi QR als carnets, donat que no els encariria i si que facilitaria l'ampliació de la llista d'adhesions. Tot i que nosaltres destaquem que no ens eximiria de la feina d'ampliar el llistat i imprimir-lo per les famílies.

Sobre el carnet, la Carla ens informa dels pressupostos que hem rebut (no sap si inclou IVA, transport). Decidim fer uns 4.000. El fet que sigui renovable comporta alguns dubtes:
-si no tornessin el carnet i deixessin l'AMPA, demanaríem a les famílies que el tornessin? I en aquest cas, el tornarien?
-que vagin a comprar només amb el carnet de la Federació?
-finalment arribem a la conclusió que aquest curs no hi ha problema, i pel vinent ja ens plantejariem com impedir un ús indegut, per exemple que a més totes les AMPAs fessin un carnet propi i l'haguessin de presentar juntament amb el de la Federació.

Sobre el vinil identificatiu per posar a les botigues serien:
-150 ACI
-150 Fondo Comerç
-150 Independents (nosaltres)
El total seria de 450 però ho arrodonim en 500. A més del logo, s'ha de posar “establiment adherit”. Els comerciants proposen posar cadascú el seu logo, i els de l'Ajuntament el propi, però diem que llavors ells col·laborin i els paguin, donat que és una publicitat que els estem fent. I que al carnet i als llistats ja sortirà que donen el seu suport.  Finalment, es decideix que només hi haurà el logo de la Federació d'AMPAs i “establiment adherit”. Tant ACI com Fondo Comerç faran pressupostos del cost per fer tant el carnet com el vinil (aquest amb una mida aproximada de 13 x 13 cm).

A part dels comerços associats, la Federació farà una feina de porta a porta amb la resta de comerços, amb el resum del projecte i un full d'adhesions a la campanya (des de Fondo Comerç ens enviaran un model perquè el poguem aprofitar i modificar per fer-lo servir).
Els llistats estaria bé fer-los per sector i ordre alfabètic.
Proposem que hagi un indicador dels comerços de com ha anat: que un parell de comerços per sector i zona facin aquesta feina i així fer una estimació de com ha anat.

L'oferta es podria ampliar a teatre, cinema... Tot això a poc a poc.

Un cop tinguem el disseny del carnet, logo i els pressupostos, passarem aquesta informació a Comerç i ells han de dir si posen i quants diners. Llavors es faria l'encàrrec. Però hi ha un paperam que s'ha de fer i no saben (Ajuntament) com ho poden fer més àgil, ho estudiaran.

Es parla des de l'Ajuntament (Comerç) aprofitar el dia 1 de desembre com inici de campanya del carnet i fer alguna cosa de més, fer una presentació... Avisem que no es pot perdre ni pervertir el caràcter cassolà d'on vé aquest projecte, sortit de les famílies, i vinguin polítics a un acte d'aquest tipus a “fer-se la foto”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: Només un membre d'aquest bloc pot publicar entrades

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.